Specificaties
- Max WLL 4 ton
- Beproeving t.b.v. certificering op 8 ton
- Eigengewicht van 150 [kg]
- Afmetingenhijstool LxBxH: 2000x250x580 [mm]   (excl. Kettingwerk)
- Aantal varianten qua wielstelsamenstelling: 18
- Veiligheid: klemmen kunnen niet per ongeluk    losschieten tijdens het hijsen. Klemmen blijven    niet achter de wielen hangen na het lossen van    de klemmen

Wie
Patrick, Remco, Jeroen, Paul en Roy
Het doel was een hijstool te ontwikkelen en te bouwen voor wielstellen van treinen met een maximaal gewicht van 4 ton. Wielstellen zijn er van diversen types treinen in verschillende samenstellingen: óf alleen een as met wielen óf een as met wielen en tandwielkast óf een as met wielen, tandwielkast en motor.

Een grote diversiteit aan te heffen samenstellingen waarbij de gemeenschappelijke deler het wiel is. Hiervoor is in een eerder project al eens een losse klem ontwikkeld. Echter, nu zaten er wielen tussen met een maximale oplegrand voor de wielklemmen van 6mm breed.

Kortom: 4 ton hijsen op twee keer twee randen van de wielen van 6mm waarbij veiligheid voorop staat. Complex design, veel rekenwerk, leuk om te bouwen en een tevreden klant die er nog acht extra heeft besteld.
Ook op zoek naar grenzeloze engineeringscapaciteit?
Neem contact met ons op om te bespreken wat wij voor je kunnen betekenen.
Start nu